יום ראשון, 8 בנובמבר 2015

אמרי שפר כ"ז חשון ה'תשע"ו




איזו תכונה מופלאה היא זו לראות רק את הצד הטוב בכל מה שקורה לנו בחיים  ?

     בחדר קטן בבית החולים שכבו 3 זקנים תשושים. בכל בוקר, היה מגיע חב"דניק ומניח לכולם תפילין. כך בכל יום , עד שהגיע יום שבת, והחב"דניק לא בא. ב-2 בצהריים אחד הזקנים שאל: 'מה קרה, היום לא בודקים לחץ דם?'

     בכל אדם טמון הפוטנציאל להיות מיוחד במינו . החכמה היא למצוא את המיוחד...

     יש סתירה בפיוט "אשת חיל": מצד אחד נאמר:" אשת חיל מי ימצא"- שקשה למצוא אישה ומצד שני, "רבות בנות עשו חיל"- שיש הרבה בנות טובות משיבים זאת חכמים בכך, שיש הבדל בין בנות לנשים. בת בבית הוריה עדיין צעירה, עושה חיל ויש לה את מצוות כיבוד הורים ולכן עושה את המוטל עליה. אך אישה, כשהיא בבית בעלה , שהיא כבר עייפה מהעשייה בבית הוריה, שם המבחן האמיתי עד כמה יש לה את מידת החסד.

זהירות בבקשות (המאור שבתורה עלון 225)
     היה פעם בחור צעיר שנדד מעיר לעיר בחיפוש אחר מזלו. באחד הימים, כשעייף מלצעוד בדרך, ישב לנוח בצלו של עץ עבות. הוא לא ידע שהעץ תחתיו בחר לשבת הוא עץ מגשים משאלות.
     היה זה יום קיץ שרבי, והחום הכבד העיק עליו והגיר מגופו אגלי זיעה נוטפים. הוא התלונן בקול רם: "איזה חום! הלוואי שהיה להשיב עלי רוח במניפה !" עוד לא גמר הבחור לומר את המשפט והנה התייצב מולו נער חסון עם מניפת ענק, והחל מנופף בה מול פניו " . אחחחח איזה עונג" אמר הבחור, נהנה ממשבי הרוח הקרירים " . כנראה שזהו עץ מגשים משאלות !
     כעבור זמן מה חש הבחור רעב, והחליט לנצל את כוחו של העץ כדי לארגן לו ארוחה כיד המלך. רק סיים לבטא את רצונו, והנער החל עורך לכבודו שולחן מטעמים מזילי ריר. הוא אכל ואכל כמו שלא אכל מימיו והתענג על מזלו הטוב. כששבע,הביט מסביבו בהנאה, ואמר: "ככה נהנים מהחיים ! שפר עליי מזלי הטוב, סוף סוף יש לי קצת נחת מנדודי בדרכים." ומיד אחרי זה, ביטא בקול רם מחשבה שחלפה במוחו: ''איזה מין מקום משונה הוא זה. יער, אבל אין בו חיות? איך יכול להיות יער בלי חיות? הייתי רוצה לראות ולו גם רק נמר אחד, או אריה". מיד הגיח מבין העצים נמר גדול וטרף אותו מבלי להשאיר ממנו דבר מלבד גל עצמות.
     ללמדך שאל לך להתגרות במזלך הטוב, עשה בו שימוש מדוד ומושכל שאם לא כן הוא עלול להתהפך בין רגע.
חוויית השבוע שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה