יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

אמרי שפר י"ח כסלו ה'תשע"ו


אדם לא מת מרעב הוא מת מכבוד" החכמה היא איך להעניק את החסד והצדקה הדרך חשובה . לא פחות מהנתינה עצמה.
     אין דבר יותר נחמד ממישהו שמעריך אותך בדברים הכי קטנים... מקבל אותך בזמנים הכי קשים... מנחם אותך כשאתה עצוב... אוהב אותך בלי תנאי... ופשוט שמח שאתה נמצא בחיים שלו.
     איך מנצחים בויכוח ? נמנעים ממנו ...
     ההצלחה היא לא מפתח לאושר אך האושר הוא מפתח להצלחה.
הגנן
     בחור צעיר נכנס לחנות שכונתית ושואל את בעל החנות אם הוא יכול להשתמש בטלפון... בעל החנות מהנהן בהסכמה והוא שומע, בעל כורחו, את שיחתו של הבחור הצעיר. הבחור מתקשר למישהו ושואל אותו אם הוא זקוק לגנן מעברו השני של הקו כנראה שהתשובה הייתה שיש להם גנן ושהם אינם זקוקים לגנן כרגע. הצעיר ממשיך ומקשה: ' האם הגנן שלכם מקצועי דיו לטעמכם?' כנראה שהוא מקבל תשובה שהם מרוצים מהגנן שלהם כי בעל החנות שומע את הבחור הצעיר ממשיך 'ומנדנד' להם: 'האם תהיו מוכנים לשקול להחליף אותו בעתיד?' כנראה שקיבל תשובה שלילית הוא הודה להם בנימוס וסיים את השיחה בעל החנות, נכמרו רחמיו על הצעיר ועל ניסיונותיו העקשניים שלא עלו בהצלחה. הוא פנה אליו ואמר לו: 'תראה בחור צעיר, לא יכולתי להימנע מלהקשיב לשיחה. צר לי על התשובה השלילית שקבלת, אבל שמע לאדם מבוגר ממך. אתה נשמע לי מאד אמביציוזי והיה בטוח שיגיעו ימים טובים ותהיה לך הרבה עבודה.' הבחור הביט בו ואמר בחיוך: "תודה על הדאגה, אבל אני דווקא מאד מרוצה מהשיחה. אני הוא הגנן של המשפחה שאיתם דיברתי רק הרגע. זו הדרך שלי לוודא שאני עושה מלאכתי נאמנה....." ' כדאי מידי פעם לכולנו לשאול את הקרובים אלינו - האם אני בסדר? או - איך אני נוהג אתך?'...תשאלו את בן הזוגשאלו את הילדים, שאלו את ההורים, שאלו את חבריכם... ואחרי ששאלתם, הקשיבו לתגובה. אל תתגוננו, אל תיעלבו... פשוט הקשיבו, הפנימו ואז עשו עם מה ששמעתם כרצונכם.
חוויית השבוע שלי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה