יום שבת, 14 בפברואר 2015

אמרי שפר כ"ו שבט ה'תשע"ה

אנשים משקרים. אין אדם יודע מה בליבו של חברו. כל אחד ואחד מתהלך וסודו בידו. החסרונות הפנימיים ידועים רק לו עצמו, והוא מתאמץ להסתירם מהזולת. (לקוטי דיבורים) הרוגז על שקר העולם אינו כל־כך על השקר עצמו, אלא על שהשקר נדמה לאמת; עושים את השקר לאמת. עבודת החסידות מטאטאה את השקר מן האמת, והאמת נשארת נקייה.(ספר השיחות ת"ש) השקרן גרוע מן הגנב ומן הגזלן. הגנב גונב רק בלילה, באין רואים. הגזלן גוזל בין ביום ובין בלילה, אבל רק מהיחיד, ואילו מהרבים הוא מפחד. ואילו השקרן משקר ביום ובלילה, ליחיד ולרבים. (המגיד מקלם) השקר של העולם הזה הוא שקר משולש: נוח וקל לשקר; השקר מתקבל יותר מדבר אמת; הכול חשודים בשקר. (הרבי הריי"צ מליובאוויטש הגה דמי (נשלח ע''י דניאל י.) בואו תשמעו סיפור אמיתי שהתרחש בארה"ב !!!! סיפר האדמו"ר הצדיק מפיטסבורג זצ"ל כאשר הוא בא להתגורר באמריקה אז הוא לא הכיר כ"כ אנשים, לא היה לו נהג משלו ולא היה לו כלום. ופעם אחת הוא היה צריך להגיע לאיזה מקום והתנדב יהודי מסוים להסיע אותו ..מספר האדמו"ר : "עליתי לאוטו וישבתי קדימה וראיתי באוטו דבר מאוד מעניין.. הנהג יושב בכסא שלו רגיל עם הגה ובכסא ליד הנהג היכן שישבתי יש עוד הגה" ואז כאדמו"ר שאין לו בעולם הזה כלום חוץ מהקב"ה וא-לוקות והוא בטח לא מבין בהגה ובמכוניות שאל האדמו"ר את הנהג: "תסלח לי אם אתה נוהג על ההגה שיש לך בשביל מה שמת הגה גם בצד שאני יושב? מה באמצע הנסיעה אתה צריך להחליף מקום איתי?" אומר לו הנהג : "כבוד הרב שב בנוח ההגה הזה בצד שלך הוא סתם צעצוע". אומר לו האדמו"ר: "סתם צעצוע? אז בשביל מה שמת אותו? ". ואז הנהג מספר לו שיש לו בן מאוד מאוד היפר.. כל הזמן זז..אין 3 שניות בלי פגע ..חייב לזוז לגעת לראות..מה זה פועל.. איך זה פועל.. למה..איך. עוד מוסיף הנהג : " והילד הזה כשהוא עולה לאוטו ויושב קדימה הוא מסוגל באמצע הנסיעה.. לא משנה על איזה מהירות אני נוסע.. לשלוח ידיים להגה ולראות איך זה הולך... החלטתי שצריך למצוא פתרון, אני חייב לנטרל אותו ממני.. שמתי הגה דמי בכסא ליד הנהג ואני אומר לו כשאנו עולים לאוטו: "תשמע בני זה ההגה שלך וזה ההגה שלי". אני נותן גז ונוסע והוא לבינתיים תופס ריכוז על ההגה צעצוע ועושה ככה...והוא בטוח שהאוטו נוסע בזכותו ומאז יש לי שקט!" האדמו"ר מפיטסבורג אותו צדיק וקדוש שלמד עשרות פעמים את הספר "יושר דברי אמת" ולמד טוב את תורת הבעל שם טוב שהקב"ה משמיע לנו כל דבר ומכל דבר גשמי צריך ללמוד. האדמו"ר ירד מהאוטו והיה שמח ואומר "למדתי אמונה למדתי אמונה". שאנשים שואלים רבי איפה אמונה? אנחנו לא למדנו כלום... אמר להם האדמו"ר: "לא הבנתם ? הקב"ה יש לו הגה שבהגה שלו הוא מנהיג את העולם אבל היות ולמטה יש כל מיני אנשים שרוצים להתערב בהנהגה העליונה ..השתדלויות..כל מיני דברים כאלה ואחרים..נותן להם הקב"ה הגה דמי .. מלכים , שופטים, שוטרים, שרים , פיזיולוגים , קרדיולוגים , דוקטורים , פרופסורים..הם.. כל אחד מרגיש שההגה בידיים שלו.. שהוא מנהיג את העולם.. עורך דין הזה אומר לך תשמע אני מוציא אותך זכאי..והשופט הזה אומר לך אני מושיב אותך בפנים.. והרופא הזה אומר לך יומיים ונגמר הסיפור...והמיילדת אומרת לך חצי שעה ואני מיילדת אותך... כולם בכל הדורות כולם שולטים בכל העולם..כשבעצם הם לא שולטים על עצמם... כשבעצם הקב"ה מנהיג את עולמו בחן בחסד ברחמים בהשגחה פרטית של רגע רגע על כל ברואיו וכל אלו שחושבים שהם מנהיגים את העולם בכל אופנים שהם ובכל המישורים שהם.. הם בסה"כ אנשים שתופסים הגה דמי ורק מדמיינים שהעולם מונהג על פיהם. חוויית השבוע שלי http://h-y.xwx.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה