יום שלישי, 5 באפריל 2016

אמרי שפר כ"ז אדר ב' ה'תשע"ו


המשגיח ממיר, רבי ירוחם, היה אומר שאם האדם היה יודע מה שנעשה בגופו, מהרגע שהאוכל נכנס לפיו ועד שהוא יוצא מהגוף, היה שולח מברק לביתו, להודיעם שהכול עבר בשלום.


'     הרחב פיך ואמלאהו', ומדוע לא נקט הלשון 'פתח פיך', אלא, דהפותח פיו לרוחב הרי הוא מעלה שחוק , והעושה כן – ששרוי בשמחה,  בוודאי ימלא הקב"ה אסמיו עם השפעות טובות.


     "וטמא טמא יקרא"! מי שהוא בעצמו טמא נוהג לומר על אחרים שהם טמאים...


     "יפה כח הבן מכח האב". כלומר כח ומעלת הבן יפה, בזכות האב והאם.


כבדהו וחשדהו (על- פי מסכת כלה)
     מעשה באדם זר שהתארח בביתו של התנא רבי יהושע. קיבל אותו התנא בשמחה, העניק לו ארוחה מכובדת ופינה עבורו מקום לישון בקומה השניה. מדרגות לא היו באותם ימים, וכדי לעלות ולרדת אל הקומה השניה היו משתמשים בסולם.
     בטרם הלך לישון, סילק רבי יהושע את הסולם ממקומו. באמצע הלילה קם האורח, התרוצץ בקומה השניה ואסף חפצי ערך, עטף אותם בבגדיו, וביקש לעשות את דרכו החוצה. בשל החושך ששרר, הוא לא הבחין בחסרונו של הסולם, צעד קדימה ונפל ושבר את עצמותיו.
     בבוקר ראה אותו רבי יהושע מתפתל מכאבים על הרצפה ולידו חפצי הערך שניסה לגנוב. "כך נוהגים אנשים כמוך?" גער בו רבי יהושע. - "לא ידעתי שסילקת את הסולם!" גימגם האורח בבושה. "כבר אתמול בלילה חשדתי בך" הגיב רבי יהושע.
     כך קיים רבי יהושע את הנאמר: כבדהו וחשדהו. גם כאשר חושדים באדם שיש לו כוונות לא טובות, עדיין יש להעניק לו את הכבוד המקסימלי.

חוויית השבוע שלי

המשגיח ממיר,רבי ירוחם,מברק,פתח פיך,השפעות טובות,טמאים,האב והאם,כבדהו וחשדהו ,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה