יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

אמרי שפר כ"ד כסלו ה'תשע"ו


"עוד בילדותי הסביר לי אבא, שתרופות נוצרו כדי למכור ולא כדי להשתמש. לכן, אני משתדל לא לקחת תרופות. (מורי ארקין , מנכ"ל חברת התרופות "אגיס")
     עוד לא פגשתי אדם בור מספיק שלא יהיה לי מה ללמוד ממנו.
     עוד ממידת הביטחון כי על הבוטח שורה רוח הקודש ומתלווה עימו רוח עוז המבשרו כי אומנם יעזרהו השם. (החזון איש הקדוש)
     “עולם החינוך, וזה לא סוד, הוא שדה מוקשים. כבר אמרו חכמים ומנוסים שנגר עלול לשבור קרשים ושרברב עלול לעקם ברזים, אבל מחנך עלול לרסק נשמות.

חומרא
     המגיד מקלם היה ידוע במלחמתו נגד המשכילים, בשונה משאר המגידים היה לו סגנון ציני וארסי שהשתמש בהם היטב נגד הפורצים בגדרי הדת.
     פ"א היה ברכבת יחד עם שני "רבנים" רפורמים, קלי דעת ועזי מצח, והעיזו פניהם מולו להוכיחו על צדקת דרכם, ושהם מקפידים לקיים התורה וכו'.
     באמצע הנסיעה ראה המגיד לחרדתו ששני צדיקים אלו משוחחים עם אישה זרה מתוך קלות ראש וד"ל. או אז פנה אליהם ואמר להם: ניצחתני בני, צודקים הנכם בדרככם ולא עוד אלא שלפי מראית עיני גדולים אתם בדקדוק הדין ובגדרים וסייגים יותר מהחרדים לדבר ה', כי לפני החרם שתיקן רבנו גרשום מאור הגולה היה מותר לאדם לשאת יותר מאישה אחת, בא רבנו גרשום ותיקן שרק אישה אחת מותר לבעל א', באתם אתם והוספתם חומרא ע"ג חומרא ותיקנתם שאיש א' אסור באשה אחת, ויש להתיר רק אישה אחת לשני אנשים... ולבשו בושת וכלימה.
חוויית השבוע שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה