יום שבת, 19 בדצמבר 2015

אמרי שפר כ"ט כסלו ה'תשע"ו


''איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו''

     הרה"ק רבי שמחה בונים מפשיסחא אומר: מי שאינו מאמין שגרגר חול זה אין מקומו אלא כאן, הריהו כופר בהשגחה פרטית.

     וידגו לרב. הדגים אמנם פרים ורבים ואין שולט בהם עין הרע, אבל כל הגדול מחבירו בולע הקטן, לכן ברכם וידגו לרב אבל רק במעלת ההתרבות ולא שיבלעו אחד את השני. (רבי בונם מפשיסחא(

     "וירא מנוחה כי טוב", זו שבת. "ואת הארץ כי נעמה", זו ארץ ישראל. על ידי מה זוכים לזה, ויט שכמו לסבול, היינו עמל בתורה ובעבודת ד', זוכה שמרגיש טעם בשבת, ומרגיש קדושת ארץ ישראל

הפנצ'ר ןן (דברים טובים – פרשת ויגש)
     אחד הגיע לכותל בשעת לילה מאוחרת ושמע יהודי מתפלל וזועק לה': "א-לוקים תעשה לי פנצ'ר!". הוא חשב שהוא מדמיין (בכל זאת השעה הייתה אחת לפנות בוקר...) ושוב הוא שומע צעקה: "א-לוקים תעשה לי כבר פנצ'ר!" לרגע הוא חשב שמדובר באדם שאיננו שפוי אך מבט קצר לעבר האיש הבהיר כי מדובר באיש אמיד בעל שיעור קומה. הוא לא התאפק, ניגש אליו ושאל: "סליחה איזו מין תפילה זו"? האיש חייך לעברו תוך שהוא מביט בשעון הרולקס שלו והסביר: "תראההעולם גלגל פעם אתה למעלה ופעם למטה. מי שלמטה יעלה למעלה וחלילה ההפך... אני הייתי בשאול תחתית והזיכני ומעני מרוד הפכתי לאיש עסקים מצליח. אני מבקש מה' שיעשה לי פנצ'ר על מנת שהגלגל לא ימשיך להסתובב ואשאר כשאני". יעקב מבין שיוסף חי באמונה שה' משפיל גאים ומגביהה שפלים ומיד: "וַתחִי רוֻחַ יַעֲקֹב אֲבִיהֶם".

חוויית השבוע שלי



רואים,מאמין,גרגר חול,כופר,השגחה פרטית,דגים,ארץ ישראל,עמל התורה,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה