יום ראשון, 14 באוגוסט 2016

דוד דרומר וחברים

דוד דרומר וחברים

קטע וידאו שנשלף לרגל 'זמן הקיץ' מארכיון COL והובא כאן בשבוע שעבר, היכה רבים מוותיקי כפר חב"ד בפרץ של נוסטלגיה ● בסרט נראה מי שזוהה כדוד דרומר, ש'כיכב' כמדריך בקעמפ של 'רשת אהלי יוסף יצחק', והיה דמות מוכרת ונערצת על ילדי הכפר בשלהי שנות הלמ"דים העליזות ● דמות נוספות ומוכרת בנוף החב"די כיום שנראתה בוידאו, היתה של ר' נחום מזרחי שנראה מנצח בלהט על התפילה באותו קטע וידאו ישן ● השבוע, COL הפגיש אותם בכפר חב"ד, כשלפגישה מצטרף ר' משה אדרעי, בכדי לשחזר את הימים ההם בקעמפ - לפני 40 שנה ● מגזין שישי  דוד דרומר וחברים 


הוידאו שעורר פרץ נוסטלגיה

קטע הוידאו שעלה כאן ב-COL לפני יותר משבוע, עורר פרץ גדול של נוסטלגיה, ששורשיה נטועים עמוק בהווי של כפר חב"ד לפני 40 שנה ומעלה. הסיפור התגלגל גם לאוזניו של 'כוכב' הסרט, מרדוד דרומר עצמו, היום מתגורר בקרית אתא, והדבר ריגש אותו מאוד. שיחת הטלפון הראשונה ליצור עימו קשר, כאילו התפרצה לדלת פתוחה, והסיפורים החלו לקלוח בשטף.

דוד דרומר היה בחורצ'יק צעיר, אחד מתלמידי בית הספר למלאכה בכפר, בשנות הלמ"דים. מעבר לכך, היה דמות מוכרת ונערצת על ילדי הכפר: מדריך במעון של התלמוד תורה דאז (כן, היה דבר כזה...) ואת זה יספר כל ילד שהיה אז בכפר. היה גם שם נרדף למדריך מסור ואהוב בקייטנות- קעמפים של אז. קייטנת הרשת היתה נערכת בכל שנה במתחם בית הספר למלאכה של כפר חב"ד, ודוד היה חלק בלתי נפרד מהעניין.

"כבר כילד גדלתי למדתי ועבדתי בכפר חב"ד. הכרתי את דמויות ההוד של הכפר", פותח ומספר דוד בשיחה הראשונה. "הכרתי המון דמויות, את מנדל פוטרפאס, את שלמה חיים קסלמןזושא הפרטיזן, ועוד. הייתי רואה את ר' בערקע חן כשהוא מסתובב בכפר, ומחבק ילד באהבה גדולה", הוא מוסיף לתאר. "היו אלו אנשי מסירות נפש".


"אנשי מסירות הנפש": ר' ברק'ע חן ע"ה, בכפר חב"ד

ההווי המיוחד בכפר החסידי עשה רושם גדול על דוד, והוא נמשך בחבלי קסם. "בבוקר למדתי בבית הספר מלאכה, ובערב הייתי הולך ללמוד בישיבה הגדולה חסידות", הוא מספר.

מי שהטביע חותם חינוכי גדול על דוד, היה הרב משה הלפרין שיחי' מכפר חב"ד. "הוא עיצב את דמותי הרוחנית, והגעתי להישג של בחינה על 40 דפי גמרא בע"פ", הוא נזכר בערגה.

סיפורו של הוידאו ההיסטורי
סיפור הוידאו שפורסם, מקבל בחובו הרבה היסטוריה מרתקת. דוד דרומר: "בשנת תשל"א הגענו שלושה בחורים לרבי. שניים נשארו שם, אני חזרתי ארצה. שאלתי את הרבי האם להשאר, או לחזור ולהתגייס לצבא. הרבי אמר לי שאלך לצבא, למקום שבו אפשר הכי הרבה לשמור על היהדות."

דוד דרומר לא הסס, וחזר ארצה. לאחר שנתיים פרצה מלחמת יום הכיפורים ודוד דרומר נפצע בתחילת הקרבות כשריונר. הוא הובהל לבית הרפואה בצפת, שם חיכו לו כבר החב"דניקים בשליחות אישית של הרבי.

לאחר שהחלים מפציעתו, חזר דוד דרומר למה שהוא ידע הכי טוב: לקייטנות של הרשת בכפר חב"ד. וכאן הסיפור מתחבר: היות ודוד שירת בצבא כמפקד טנק במלחמה, הוא שיחזר את הדגם של חטיבת השריון, להווי של הקעמפ... וכך, הגיעו מהטלוויזיה הישראלית לצלם 'קעמפ לדוגמא' בכפר חב"ד, ודוד דרומר 'כיכב' בצילומים...

דוד דרומר 'מככב' בסרט הישן:

 


"הקמנו עם הילדים דגמים של טנקים מקרטון, ותותחים, ואת המחלקות חילקנו בדיוק כמו בחטיבה 7 בשריון, במלחמה ההיא", משחזר דוד דרומר את סיפורו המדהים.

"בעל התמונות"

לאחר שנישא עם רעייתו מיכל, הגיעו יחד בשנת תשל"ו לרבי. "לפני שנכנסתי ליחידות והדלת הייתה מעט פתוחה, שמעתי את הרבי אומר למזכירו: הנה יכנס "בעל התמונות". מדוע? משום שכל פעם הייתי מביא לרבי 'גלריה שלימה' של תמונות מה'רשת'..." מספר דרומר בחיוך גדול.

"הרבי ברך אותי שאמשיך את הפעולות שלי בחינוך "ביתר שאת ויתר עוז", וברכה זו מלווה אותי ואת רעייתי עד עצם היום הזה. עד היום אני עוסק בחינוך ובהטמעת מסרים יהודיים יחד עם רעייתי, ומשתדל לעשות את המיטב", הוא מסכם.

צפו: דוד דרומר משחזר השבוע בכפר חב"ד יחד עם ר' נחום מזרחי ור' משה אדרעי את ה'ימים ההם':

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה